сряда, 11 януари 2012 г.

Питчици с ароматно олио

Направете тези вкусни питки и ги хапнете още топли със сиренце !

500г брашно (4 чаени чаши)
250 мл прясно мляко
2 яйца
1 пак. суха мая
3 с.л. олио
1 с.л. мед (може захар)
2 ч.л. сол
за ароматното олио - в ~ 100мл олио се слагат подправки по избор. Аз сложих чубрица, джоджен, мащерка, пресен чесън. Колкото по-дълго престоява, толкова повече поема аромата. Аз го сложих в бутилка и ми е останало малко, сега само ще добавя олио.

Маята се разтгваря в млякото заедно с меда и престоява десетина минути да шупне.
Брашното се пресява (аз ползвах бяло и типиво брашно 50:50) и се замесва с маята, яйцата, олиото и солта. Оставя се да втаса. После се премесма за кратко и се разделя на малки топки. При мен станаха 14. Всяка топка се прави на фитил и се връзва на възелче. Нареждат се в подмазана тава и пак се оставят да втасат. Пекта се в средна фурна за около 30-40 мин. Горещите питчици се намазват с ароматното олио обилно.

Няма коментари:

Публикуване на коментар